Hyr företagsdatorer och telefoner med full livscykelhantering

Behöver er verksamhet en samlad tjänst för att kunna hyra datorer, tablets t.ex Ipads, mobiltelefoner och andra tekniska enheter? Vi på Gibon erbjuder Klient som tjänst där vi inte bara hjälper er med att leasa företagsdatorer och företagstelefoner, vi erbjuder stöd och support med produkternas hela livscykelhantering, från inköp till återtag.

Vi börjar alltid med att göra en behovsanalys och tar sedan gemensamt fram ett fokussortiment som är skräddarsytt utifrån era behov – vilka tekniska enheter ni har störst användning av helt enkelt. Klient som tjänst är helt skalbar, och ni kan även när som helst via er skräddarsydda webshop gå in och ta kontakt med oss på Gibon, välja till eller välja bort enheter alltefter hur era behov utvecklas.
När produkterna närmar sig slutet på sin livscykel tar vi hand om återtag med radering av information på enheterna, samt transport och återvinning av hårdvaran.

Via Klient som tjänst erbjuder vi inte enbart leasing och återvinning av t.ex pc-datorer som tjänst, vi hjälper er med allt från:

  • image hantering och teknisk support
  • lagerhållning och stöldskyddsmärkning
  • asset management under hela produktens livscykel
  • allt detta får du självklart till en fast månadskostnad, så du slipper oväntade utgifter för drift och underhåll.

Välj paketnivå efter era behov

Klient som tjänst är skalbar eftersom ni själva väljer på vilken nivå, och vilken variant av tjänsten som passar just er organisation bäst:

01

BAS

Med BAS får ni en trygg och smart hantering av inköp, leverans och återtag av era företagsdatorer, tablets och företagstelefoner.

Mer information

Mindre information

I behovsanalysen hjälper vi er att ta fram ett fokussortiment och sätter upp en webbshop anpassad för era behov, där ni kan beställa de produkter och tjänster som valts ut.

Vi hanterar leveransen till er och när produkterna nått slutet av sin livscykel sköter vi återtag och återvinning och ger er en kvittens på hur produkterna tagits omhand samt att och hur informationen på enheterna raderats.

02

STANDARD

Med STANDARD får ni all funktionalitet i BAS, plus tjänster inför och i samband med leverans av era företagstelefoner, företagsdatorer och andra enheter.

Mer information

Mindre information

Vi hjälper er bland annat med avemballering, imagehantering, stöldskyddsmärkning, konfiguration, applikationer och DOA-tester.

I samband med leverans kan vi även sköta installationen hos användaren och ta med oss användarens gamla enheter vid samma tillfälle.

03

PREMIUM

Med PREMIUM får ni all funktionalitet i PLUS, tillsammans med en heltäckande tjänsteleverans och livscykelhantering för alla era företagsdatorer, företagstelefoner och andra enheter.

Mer information

Mindre information

Vi tillhandahåller Asset Management samt Servicedesk som levererar support och hantering av service-, garanti- och försäkringsärenden.

När produkterna närmar sig slutet av sin livscykel gör vi en ny behovsanalys för att ta fram en ny skräddarsydd lösning för er.

BAS

STANDARD

PREMIUM

Behovsanalys
Inköp
Avemballering
Image/konfig
Stöldskydd
Leverans
Installation
Asset Management
Servicedesk
Återtag & recycling