Hyr konferensteknik för enhetliga mötesrum

När ni hyr er mötesteknik eller konferensteknik genom oss på Gibon, får ni en skalbar lösning som är behovsanpassad efter just er verksamhets arbetssätt och behov. Detta innebär att ni både förenklar, standardiserar och kostnads optimerar era mötesrum och er konferensteknik – i alla mötesrum.

Mötesrum som tjänst innebär ett antal deltjänster inklusive exempelvis: mjukvaror och utrustning för videokonferens, asset management, styrsystem och konfiguration, leverans, utbildning och installation på plats. Självklart erbjuder vi också återtag, servicedesk och fjärrövervakning av din teknikutrustning till mötesrummet.

Vilken konferensteknik ingår?

Rent konkret består utrustningen till era konferensrum av exempelvis:

  • Skärm alt. projektor
  • utrustning för videokonferens
  • högtalare
  • mikrofon
  • kamera
  • verktyg för trådlös bilduppkoppling
  • integration med Office365/Zoom

Mötesrum som tjänst kommer som erbjudande till fast pris, och föregås alltid av en inkluderad behovsanalys för att säkerställa att er verksamhets behov blir fyllda på ett väl avvägt sätt. På så sätt underlättar tjänsten både för er ekonomiansvarige, och för den funktionsansvarige då överblicken, samt driftsäkerhets- och kontrollmöjligheterna är enhetliga och säkerställda redan från början.

Slipp fler diskussioner om vem som bokat vilket konferensrum – när alla konferensrum har samma tekniska möjligheter flyter både extern- och internkommunikationen smidigare!

Kundcase: Smidigare möten för Fristads på nya huvudkontoret

Välj paketnivå

Mötesrum som tjänst är skalbar, dvs ni väljer själva vilken nivå och variant av tjänsten som passar just er organisation bäst:

01

BAS

Med BAS får ni en trygg och smart hantering av inköp, leverans och återtag av er konferensteknik såsom monitor & projektor.

Mer information

Mindre information

I behovsanalysen hjälper vi er att ta fram ett fokussortiment och sätter upp en webbshop anpassad för era behov där ni kan beställa de produkter och tjänster som valts ut. Vi hanterar leveransen till er och när produkterna nått slutet av sin livscykel sköter vi återtag och återvinning och ger er en kvittens på hur produkterna tagits omhand.

02

STANDARD

Med STANDARD får ni all funktionalitet i BAS, plus tjänster inför och i samband med leverans av era enheter.

Mer information

Mindre information

Vi hjälper er bland annat med avemballering, konfiguration, integrationer och DOA-tester. I samband med leverans kan vi även sköta eventuella installationer hos användare, så att ni sparar tid och så snabbt som möjligt kan komma igång och använda er mötesteknik.

03

PREMIUM

Med PREMIUM får ni all funktionalitet i STANDARD, tillsammans med en heltäckande tjänsteleverans under produktens livscykel.

Mer information

Mindre information

Vi tillhandahåller Asset Management samt Servicedesk som levererar support och hantering av service-, garanti- och försäkringsärenden. När produkterna närmar sig slutet av sin livscykel gör vi en ny behovsanalys för att ta fram en ny skräddarsydd lösning för er, samt sköter återtag och återvinning av er konferensteknik.

BAS

STANDARD

PREMIUM

Behovsanalys
Inköp
Skärm/Projektor
Leverans
Videokonferens
Trådlös bildanslutning
Installation
Utbildning
Integrerat till Office 365
Styrsystem
Asset Management
Fjärrövervakning
SLA
Servicedesk
Återtag & recycling