Support för er IT-miljö

Med Servicedesk som tjänst får du en enkel och effektiv hantering av din IT-support. Servicedesk ansvarar för varje ärende från det att du kontaktar Servicedesk tills det att ärendet är hanterat.

Ärenden kan registreras via telefon, e-post och webb. Servicedesk är fullt bemannad 08.00 – 17.00 på vardagar, men ärenden kan registreras dygnet runt via e-post och webb.

Servicedesk kan beställas som en egen tjänst i nivåerna Bas, Plus och Komplett, eller i kombination med våra övriga tjänster. Beroende av avtalad nivå kan Servicedesk agera som SPOC (Single Point Of Contact) för alla era IT-relaterade supportfrågor, även för tjänster som levereras av tredje part. Då får ni ett nummer att vända er till för all IT-support.

Tryggt och enkelt, så att ni kan fokusera på det ni är riktigt, riktigt bra på!

Välj paketnivå

Servicedesk som tjänst är skalbar, dvs ni väljer själva vilken nivå och variant av tjänsten som passar just er organisation bäst:

01

BAS

Med BAS får ni övervakning av klienten med standardiserat checkpacket och rättighet till support med SLA.

Mer information

Mindre information

Du får en inventering av hård/mjukvara.

Vi ser till att din enhet får mjukvaruuppdateringar från Microsoft. Tillgång till Gibons Servicedesk mot löpande debitering.

02

STANDARD

Med STANDARD får ni all funktionalitet i Bas, samt kontoadministration i Office 365 och/eller Active directory.

Mer information

Mindre information

Fri tillgång till Gibons Servicedesk där användare kan få hjälp med problem som uppstår på deras enheter. Assistans vid mailsynkronisering till smartphones.

Antivirus för Windows OS. Applikation för att enkelt kunna fjärrstyra din dator vid behov.

03

PREMIUM

Med PREMIUM får ni allt som nämns ovan samt vi agerar SPOC, inklusive uppföljning mot tredjepartsleverantör.

Mer information

Mindre information

Vi tar hand om alla era enheter med fri support på dessa. Vi assisterar med applikationer. Med PREMIUM får ni fri grundinstallation av dator.

BAS

STANDARD

PREMIUM

Klientövervakning
SLA
Klientstöd
Kontohantering Office 365/AD
Sync smartphones (exchange activesync)
Applikationssupport
Fler enheter